Suruh Suami Invest Kalau Nak Bini Lawa Macam YB, Komen Individu Ini Mungkin Buat Para Isteri Terdiam.

Media sosial kini menjadi salah satu tempat untuk menyebarkan ilmu pengetahuan, kesedaran dan erti tanggungjawab. Mana tidaknya jika tersalah sedikit pasti pantas isu tersebut tular sehingga mendapat kecaman dari netizen.

Isu rumahtangga , kebahagian dan gaya hidup juga menjadi sesuatu yang diambil berat kini. Maka ramai lah para isteri atau suami mula ‘tag’ pasangan masing-masing jika isu yang dikongsi menjadi suatu yg wajib di contohi.

Terbaru kisah YB Rina Harun yang di lihat tampil lebih cantik dari sebelumnya setelah di lihat kurus kerana melakukan ‘Bari4tic surg3ry’.

Menerusi FB Adil Hidayat Rosli , beliau meluahkan rasa mewakili suara kaum suami yang sering dijadikan alasan oleh para isteri  dek kerana perubahan bentuk fizikal mereka setelah berkahwin dan melahirkan anak.

Hari ni sibuk pasal Rina Harun yang dulu gemuk sekarang kurus. Lepas tu saya nampak laaaaa dekat posting-posting berkaitan Rina Harun ni ada pompuan-pompuan yang dok tulis benda-benda seperti:

“suami kalau nak isteri lawa kena la invest duit bagi bini, baru bini boleh lawa”
“kalau anak dah sampai 3-4 orang, takde nye nak lawa”
“kalau laki kasi pembantu rumah buat yg kerja rumah & jaga anak semua, boleh la bini lawa”
“laki kaya, boleh la bini lawa”

Ni mai nak habaq;

Siti Nurhaliza yang lahir-lahir jauh lagi lawa dari hang yang dok makeup 7 keturunan tu pun, bila dah kawin montel je. Laki dia kaya, dia sendiri tu pun kaya raya. Tak ada masalah apa pun.

Sajat yang dulu jantan tu pun, awat dia makeup lagi lawa dari hang tapi hang makeup 10 lapis pun tetap nampak macam beruk mak yeh. Laki dia tak invest pun kat dia pun.
Rosmah yang kaya berketurunan dari hang tu pun, dok macam tu gak.
Janda yang ada anak 7 tu lagi lawa dari hang yang ada anak 3.

Cerita dia senang ja, kalau hang bodo, malaih dan tak ada disiplin, maka hang akan gemuk buruk sampai ke tua.

Zaman sekarang ni semua salah LELAKI.

Tak payah nak salahkan laki hang, tak payah nak salahkan anak hang, tak payah nak salahkan tok hang & pak hang semua, tak payah nak salahkan kerja hang, tak payah nak salahkan kerajaan, tak payah salahkan kobid, tak payah salahkan PH. Salahkan diri hang sendiri.

Dulu kata sibuk nak uruskan anak-anak sekolah, tu yg gemuk, lani PKP anak kat rumah pun hang dok gemuk cam tu gak. Dulu kata sibuk kena kerja siang malam, sekarang PKP hang work from home pun dok gemuk macam badak gak. Dok sibuk salahkan laki hang sebab hang gemuk lepaih kawin, bila laki hang tak balik rumah 3 bulan pi cari betina lain pun hang dok gemuk cam tu gak.

Zaman sekarang ni semua salah LELAKI. Kalau lelaki gemuk lepas kawin maka isteri dipuji melangit kononnya pandai jaga suami. TAPI kalau isteri gemuk buruk lepas kawin maka suami disalahkan sebab tak keluarkan modai untuk cantikkan isteri. Semua SALAH LAKI.

Ni mai nak habaq satu benda lagi. Saya dulu pernah GEMUK. Berat 125KG, seluar pinggang 44 inci. Saya pernah KURUS berat 85 KG pinggang 33 inci. Cerita dia senang je, kalau hang bodo tak ada pengetahuan maka hang diet sampai kiamat pun tak jadi apa, tapi kalau hang pandai pun tapi tak rajin, hang akan gemuk macam tu gak.

Kalau hang pandai dan rajin tapi tak ada disiplin pun hang akan gemuk macam tu gak. Sebab tu kalau nak kurus/lawa hang kena pandai, rajin dan berdisiplin. Hang kaya berbilion pun hang tak kuruih gak, awat hang ingat lepas pi liposuction, fat freezing, operate dekat korea, hang keluaq-keluaq teruih akan lawa dan kuruih ka? Awat hang ingat lepaih hang operate semua tu hang boleh matakedarah McD tiap-tiap hari dan tak gemuk ka?

Isteri Kena ADA PENGETAHUAN, RAJIN dan BERDISIPLIN

Kalau hang gemuk, tak payah nak shift the blame dan salahkan orang lain. Salahkan diri sendiri. Nak KURUIH nak LAWA kena ADA PENGETAHUAN, RAJIN dan BERDISIPLIN. Siapa yang pernah buat badan, siapa yg pernah kuruih, hampa semua akan faham apa yang saya cakap ni.

Kepada puak-puak yang dok tulis komen-komen FB tu, yang dok salahkan laki dia tak leburkan duit untuk LAWAkan diri dia, baik hang pi delete balik semua komen-komen hang tu dan pi mintak ampun kat laki hang sebelum hang kena humban dalam neraka esok.

Ingat la sikit, buruk-buruk hang pun laki hang nikah dengan hang jugak kan?

Kredit Kementerian Pembangunan dan Kesejahteraan Lelaki

komen netizen

 

sumber: FB Adil Hidayat Rosli / Trending network

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*