Rumah Instafamous Di Serbu, Rupanya Kantoi Untung Ribuan Ringgit Kerana Jual Minyak Wangi Tirvan.

Kajang: Kaut keuntungan sehingga puluhan ribu ringgit sebulan hasil jualan minyak wangi pelbagai jenama antarabangsa tiruan.

Bagaimanapun, kegiatan seorang wanita yang juga ‘Instafamous’ itu terbongkar apabila anggota penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Selangor menyerbu sebuah kondominium di Seri Kembangan, di sini, hari ini.

Pengarah KPDNHEP Selangor Muhamad Zikril Azan Abdullah berkata, ketika serbuan pihaknya menemui kira-kira 1,000 botol minyak wangi tiruan di dalam rumah berkenaan.

“Siasatan mendapati individu wanita berusia 26 tahun itu menggunakan media sosial sebagai medium untuk membuat iklan jualan minyak wangi tiruan itu.

KPDNHEP Cawangan Kajang merampas minyak wangi berjenama tiruan yang dijual atas talian di Kondo Zeva Residen. FOTO Khairul Azhar Ahmad

“Pemeriksaan juga menemui slip penghantaran barangan, set yang digunakan untuk siaran langsung dan kotak pembungkusan,” katanya ketika ditemui selepas serbuan itu.

Muhamad Zikril berkata, minyak wangi tiruan berkenaan dijual dengan harga RM150 hingga RM200 sebotol dengan mendakwa produk oiti adalah tulen.

“Individu berkenaan mengaku mampu meraih keuntungan lebih RM10,000 sebulan hasil penjualan minyak wangi tiruan berkenaan,”katanya.

Menurutnya, wanita terbabit akan dirakam keterangan dan diberikan jaminan polis.

“Dia akan dipanggil untuk memberi keterangan bagi membantu siastan mengikut Seksyen 102 Akta Cap Dagangan 2019,” katanya.

Antara Komen Dari Netizenn

Oiii satu satu kess la.. Penat nak ikut.. Dari macav scm, dato lompat pagar sprm, dua selebriti bakal dipanggil sprm, pesaklt kansr scm mintak bantvan.

Bagitahu je la nama selebritl ni.. Malas nak teka dah.

Sepatutnya kerajaan dah boleh gazetkan jabatan netlzen malaysia sbg jabatan rasmi..ramai netizen akan dpt gaji bulanan..maklumlah musim c0vid ni ramai yang menganggvr..lgpn dh mula keje dari rumah kan..sesuai sangat la tu.

Kwn²,tolongla..kalo ade seller jual perfume clalm 0ri rject atau harga lebih murah dari pasaran,ketahuilah bahawa perfume² itu adalah fke..kalo designer perfume mcm Dior & Chanel pn dorg jual bawah rm200,confirm 100% fke.

Hat lompat tembok x habis lagi..Ni mai pulak minyak wangi..Adakah scmer minyak wangi

Penat pembawang² sekalian….tak habis 1 kess …ada lg kess yg pnas…membabltkan selebriti…sejak kes lompat pagar habis terb0ngkar satu².
Sumber : Bernama/OhMedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*